XOVES 30 DE MARZO: OS CELTAS E O CAMIÑO DE SANTIAGO


O xoves 30 de marzo, ás 20 hora en Portas Ártabras, terá lugar a conferencia da investigadora, Doutora en Historia, especialista en arqueoloxía, pre-historia e etnografía cultural; Blanca García Fernández – Albalat arredor de “OS CELTAS E O CAMIÑO DE SANTIAGO”.

Os pobos celtas tiñan moito en común entre eles e gran parte diso reflictese no seu imaxinario
simbólico que perdura ao longo do tempo. Hoxe ocupámonoss dos camiños de
Santiago.
Se xunguimos os mapas dos camiños de Santiago e dos países celtas, reparamos que a
meirande parte destes vieiros discurren por terras celtas polo que é relativamente
sinxelo ir rastrexando restos simbólicos, mitolóxicos e habitacionais ao longo do camiño e
reparar que caseque todas as eirexas románicas do Camiño están ubicadas enriba de antergos
lugares de culto celta.
A pregunta é si, ao igual que Carlos III trazóu os chamados Camiños Reaies aproveitando as
cañadas megalíticas, os Camiños de Santiago fixérose usando rutas comerciais de etapas
anteriores ou se houbo, con anterioridade ao cristianismo un afán de peregrinar con destiños
espirituais.
Como a historia de Santiago e a Reiña Lupa, Soberana Celta do Territorio, xa é coñecida, imos
relatar outras máis.
Tentaremos vencellar o ciclo do Graal co simbolismo celta do Caldeiro e a embriaguez mística
faguendo referencia a un fragamento do Códice Calixtino.
O relato da chegada do Apostolo Santiago tamén se pode ler en clave celta segundo os
Imramma ou relatos irlandeses de viaxes polo Além.
Ao igual que sucede coa orixen dos relatos do Santo Graal, a chegada e soterrramento do
Apostolo é un relato celta…. Pero e o Camiño????, é por acaso un camiño espiritual????….
Sabemos que o Camiño de Santiago non remataba e non remata en Santiago e hoxe en día
aínda os pelegrins van deica Finisterra donde queiman as suas roupas-.
Qué atopa o pelegrin na Costa Galega???
Non é somentes en Fisterra en donde o Sol brinca…
A o longo de todala costa galega existen santuarios semellantes, santuarios que falan da
trascendencia do paso ao Além. Do final do camiño como inicio doutro.
A proposta non é somentes investigar todolos restos simbólicos, arqueolóxicos e materiais
celtas do Camiño. O importante para nos, é coñecer o significado do peregrinar celta cara a
trascendencia da vida.